Mensyukuri nikmat mata

Assalamualaikum wbt kalian :)

Manusia dianugerahkan nikmat pancaindera oleh Allah S.W.T, iaitu mata. Seharusnya dengan nikmat yang diberi ini, kita perlu bersyukur dan berusaha memeliharanya sebaik mungkin. 

Sepasang mata itu berkerja bersama-sama untuk menghasilkan satu imej yang kita lihat di dalam otak kita. Tapi berapa ramai yang mensyukuri nikmat mata ini? Berapa ramai apabila melihat keindahan ciptaan tuhan, Allah SWT  kemudiannya mengucapkan Alhamdulillah. Segala puji bagi Allah. Semoga kita digolongkan didalam golongan yang mensyukuri nikmat penglihatan.


Gunakanlah nikmat mata yang diberi untuk melihat keindahan dan ketenangan alam ciptaan Allah. Lihatlah kejadian dunia yang penuh dengan keajaiban. Sudah tentu, kita pasti terpegun dengan kekuasaan Allah s.w.t atas kebijaksanaanNya menjadikan dunia ini. 


Alhamdullillah..syukur, kita masih hidup dan bernafas serta masih mampu melihat pemandangan yang indah seperti ini..








Bersyukurlah atas segala nikmat yang dikurniakan-Nya :)


15 feedback (s):

umi alya said...

alhamdulillah..

ANNA MARIANA said...

indahnya pemandangan...

AyueJean AJ said...

Cantik sangat pemandangan... =D

hana hadi said...

tenang rasa..

Cik Nur™ said...

alhamdulillah..sentiasa menghargai deria mata...

terima kaseh atas ingatan ye

Bui Junaidi said...

CANTIKNYA GMBR PEMANDANGAN WAKTU SENJA TU...

Noor said...

mata dah pun rabun..huhu..pkai spek dah lani.teringin nak mata mcm dulu2!huhu!

NoEn said...

alhamdulillah

ayut said...

alhamdulillah..ayut yg dh ditarik nikmat mata ni pon rasa rugi sgt...dh kena pkai bantuan nak melihat.. :) jg mata bek2x yer...hehe..pandang yg bek2x jgk.xla nnt skit mata :)

^^eKaTiKaH^^ said...

sentiasa mensyukuri nikmat-Nya :)

fieda said...

tenang je tgk gambar tu

Fiza Rahman said...

Alhamdulillah.

Che Rosliza Che Mat said...

Mata kita elok tengok benda2 hijau...sejuk jer...

Mahirah Ridzuan said...

cantiknya permandangan ni...

eimah siti said...

Alhamdulillah...